Pix
Pix är en lika rolig som originell kortfilm som skildrar ett helt liv genom iscensatta foton. I en enda kameraåkning byts kulisser och kostymer blixtsnabbt och skapar intrycket av ett levande fotoalbum: från de första stegen och skolfoton till bröllop och stunder av sorg. Med stor humor visar filmen hur minnen arrangeras och fryses i tiden, samtidigt som den kastar en kritisk blick på hur vi iscensätter våra liv.