Black Is King
Beyoncés visuella album är en nytolkning av "Lion King" för unga kungar och drottningar som söker sin krona. Svarta familjers resor genom tiden skildras i en berättelse om en ung kungs väg genom svek och kärlek mot självkännedom.
""Black Is King"" är en bekräftelse på ett storslaget syfte, ett bildfyrverkeri som hyllar svart motståndskraft och kultur, som belyser skönheten i tradition och förmåga. ""Black Is King"", som baseras på musiken från ”The Lion King: The Gift” och som utöver albumets musiker även rymmer flera gästartister, är en livsbejakande berättelse för världen om den svarta erfarenheten. Musikvideorna för ""My Power"", ""Mood 4 Eva"" och ""Brown Skin Girl"" genomsyras av sprakande visuell elegans och känsla. Filmen är en tidlös berättelse som beskriver och placerar vår nutid i nytt ljus. En återförening där kulturer och tro som sträcker sig över generationer möts. En berättelse om hur det mest sargade folket besitter en unik gåva och går en meningsfull framtid till mötes."