Döden på Nilen
Hercule Poirots egyptiska semester ombord på en glamorös flodångare förvandlas till ett skrämmande sökande efter en mördare när ett till synes perfekt pars idylliska smekmånad tragiskt förkortas. Denna berättelse om otyglad passion och svartsjuka utspelar sig mot ett episkt landskap och följer en kosmopolitisk grupp, oklanderligt klädda resenärer.
Ett triangeldrama som gått fel står i centrum för denna djärva deckare baserad på Agatha Christies roman från 1937, om det känslomässiga kaoset och de dödliga konsekvenserna som utlöstes av tvångsmässig kärlek. Belgaren Hercule Poirots egyptiska semester ombord på en glamorös flodångare förvandlas till ett skrämmande sökande efter en mördare när ett till synes perfekt pars idylliska smekmånad tragiskt förkortas. En rik societet, förlovad med en stilig, arbetslös ungkarl (som tidigare hade ett passionerat förhållande med sin bästa vän från skolan) är värd för en påkostad bröllopsfest ombord på Karnak när den seglar på Nilen, och får besök av en grupp exotiska och fantastiska människor som påstår sig vara deras vänner. Men när en person stjäl en annan persons kärlek, följer karma och ilskna känslor. Denna berättelse om otyglad passion och oskadliggörande svartsjuka utspelar sig mot ett episkt landskap av svepande ökenutsikter och de majestätiska Giza-pyramiderna och följer en kosmopolitisk grupp, oklanderligt klädda resenärer och tillräckligt med onda vändningar för att hålla publiken gissande fram till det sista, chockerande avslöjandet.