En New York Times-bästsäljare, Marley & Me är en hjärtevärmande berättelse om en familj och hunden som lärde dem vad som är viktigt i livet.
Jennifer Aniston och Owen Wilson får oss att skratta som John och Jenny Grogan, ett ungt par som överväger beslutet att starta en familj. Då kommer Marley...en bedårande Labrador-valp som kuggar lydnadsskolan och snabbt förvandlar sitt nya hem till ett katastrofområde. Men med ett hjärta lika stort som hans aptit för problem hjälper Marley Grogans genom livets mot och medgångar och inser snart att ”världens värsta hund” bringar fram det bästa i dem.