Men of Honor
När sonen till en bonde från Kentucky (Cuba Gooding Jr.) ansluter sig till den nyligen integrerade flottan, så vill inte hans tuffa tränare (Robert De Niro) ha någon del i hans ambitioner.
Cuba Gooding Jr. och Robert De Niro ger kraftfulla rolltolkningar i detta hyllade, gripande militärdrama inspirerat av Carl Brashears sanna historia. När en afroamerikansk bonde från Kentucky (Gooding) drömmer om att bli en dykare i amerikanska flottan, upptäcker han att en av hans största utmaningar är en fördomsfull officer (De Niro).