Pluto och bumerangen
Musse och Pluto är på upptäcksresa i Australien. När Musse kastar en bumerang, fastnar den i Plutos mun. Medan Pluto försöker få ut bumerangen, upptäcker Musse ett emu-ägg och blir jagad av äggets förälder.
I den australiensiska bushen, kastar Musse en bumerang som fastnar I Plutos mun. Musse upptäcker ett emu-ägg. Han blir tyvärr jagad av föräldern, men Pluto och bumerangen kommer I dess väg och emun blir helt tilltrasslad.