The Roses
Livet verkar enkelt för det vackra paret Ivy och Theo. De lever ett till synes perfekt liv, men bakom fasaden tornar en storm upp sig. När Theos karriär havererar samtidigt som Ivys tar fart flammar hård konkurrens och dolda agg upp i denna härligt vassa mörka komedi.
Livet verkar enkelt för det perfekta paret Ivy och Theo: framgångsrika karriärer, ett kärleksfullt äktenskap och fantastiska barn. Men bakom fasaden av deras påstådda perfekta liv tornar en storm upp sig. När Theos karriär kraschar samtidigt som Ivys egna ambitioner tar fart, flammar hård konkurrens och dolda agg upp. "The Roses" är en nytolkning av den klassiska filmen från 1989, "Rosornas krig", som i sin tur bygger på Warren Adlers roman. Filmen är regisserad av Jay Roach med manus av Tony McNamara, och i huvudrollerna ser vi Olivia Colman, Benedict Cumberbatch, Andy Samberg och Kate McKinnon.