The Saturn V Story
År 1961 strävade president Kennedy efter att nå månen innan decenniets slut, vilket satte igång ett kolossalt rymdprogram. Under ledning av Werner Von Braun utvecklade NASA Saturn V-raketen och skickade 24 män till månen. Den här filmen visar NASA:s utmaningar, med intervjuer av experter och fantastiska bilder, och firar mänsklighetens monumentala prestation inom rymdforskning.