Hot Shots! - Höjdarna
Topper Harley är en toppilot med uppdrag att förstöra Saddam Husseins kärnkraftverk. Men Topper brottas med psykisk ohälsa och riskerar att implodera under press.
En toppilot (Charlie Sheen) blir rekryterad för att delta i ett topphemligt uppdrag för flygvapnet och tvingas tackla en inkompetent amiral (Lloyd Bridges) och en noggrant utvald skvadron flygare som antingen är totalt okunniga eller halvblinda. Han får också konkurrens om basens heta psykiatriker (Valeria Golino) med urtypen av militär perfektion (Cary Elwes).