När 16 år är halva livet
Baserad på en sann historia: Julie hade gett upp alla sina drömmar om hon hade lyssnat på läkarna, sina föräldrar och alla andra. Hennes sjukdom hotade att kväva henne. Men sextonåringen har en egen vilja och njuter av livet till fullo. Vansinnigt förälskad i sin första pojkvän blir hon gravid och bestämmer sig för att behålla barnet.
Baserad på en sann historia: Julie hade gett upp alla sina drömmar om hon hade lyssnat på läkarna, sina föräldrar och alla andra. Hennes sjukdom hotade att kväva henne. en sextonåringen har en egen vilja och njuter av livet till fullo. Vansinnigt förälskad i sin första pojkvän blir hon gravid och bestämmer sig för att behålla barnet. Hon håller graviditeten hemlig för sina föräldrar och läkare, oavsett konsekvenserna. Julie trotsar vuxenvärlden beväpnad med en övertygelse som alla kan ta till sig: om livet är kort måste det vara intensivt.