Musse Pigg (Kortfilmer)
I denna helt nya serie av tecknade kortfilmer hamnar Musse Pigg i tokiga situationer runt om i världen! Musse upplever nya äventyr med sina vänner! Efter att Mimmis café har slut på croissanter, måste Musse rusa till undsättning genom trafik och andra parisiska hinder längs vägen. På den hetaste dagen på året måste Musse, Kalle och Långben hitta kreativa sätt att hålla sig nedkylda!
Med slapstick-känslan hos en klassisk Musse Pigg presenterar serien en rad kortfilmer med Musse i ett brett spektrum av humoristiska situationer som visar hans mod och busighet, samt hans länge älskade charm och godhjärtlighet. I varje tecknad kortfilm hittar vi Musse i olika samtida miljöer som Santa Monica, New York, Paris, Peking, Tokyo, Venedig och Alperna, där han ställs inför dumma situationer, snabba komplikationer och en upptrappning av fysiska och visuella upptåg. Historierna innehåller också hjärtliga och heroiska stunder när Musse utforskar och upplever livet med sina komiska partners: Mimmi Pigg, Kalle Anka, Kajsa Anka, Långben och Pluto.