La Máquina
Efter en förödande förlust är Esteban “La Máquina” Osuna i en svacka i sin boxningskarriär. Som tur är för honom är hans manager och bästa vän Andy Lujan (Diego Luna) fast besluten att få honom tillbaka på toppen. Men när en skändlig organisation dyker upp blir insatserna för denna rematch liv eller död. Esteban måste jonglera med sina egna personliga demoner och skydda sin familj.