The Man in My Basement
I det afroamerikanska kvarteret Sag Harbor i New York är Charles Blakey (Corey Hawkins) arbetslös, utan tur och på väg att få sina förfäders hus utmätt. En knackning på dörren från en mystisk affärsman, Anniston Bennet (Willem Dafoe), för med sig ett bisarrt och lukrativt förslag: Hyra ut sin dammiga källare över sommaren och få tillräckligt med pengar för att betala av sina skulder för gott. När Charles tackar ja, finner han sig ledd nerför en skrämmande väg som konfronterar hans familjs spöken och sätter männen i ett skrämmande pussel, och mitt i allt finns källan till deras trauman och roten till allt ont.