Gladiatorer: den antika världens krigare
Upplev de rafflande berättelserna om sex legendariska gladiatorer från Spartacus till Flamma. Bevittna deras uppgång, ära och fall i de brutala romerska spelen.
En kartläggning av Roms främsta gladiatorers liv - från Spartacus trotsiga uppror till Flammas yttersta uppoffring i arenan. Deras berättelser avslöjar gladiatorspelens brutala uppgång och fall, och hur blodsporter formade romersk makt, kultur och identitet. Genom uppror, skådespel och överlevnad blev de här krigarna legender i ett imperium byggt på våld och ära.