Fernand Pouillon, l'architecte le plus recherché de France
Efter en mystisk flykt från fängelset byggde arkitekten Fernand Pouillon enorma mängder byggnader runtom i Frankrike och Algeriet. Denna film följer mannen som byggde vackra hem för de mindre bemedlade, utmanade stora bostadsprojekt och lämnade ett komplext arv efter sig.