En ring av oändligt ljus
I hopp om att för en stund glömma sina sorger hjälper Vicky Austin en snygg forskare som jobbar med havets däggdjur och upptäcker att hon kan kommunicera med delfiner.
Sextonåriga Vicky Austin står inför sin älskade farfars död. Han har leukemi. I hopp om att en stund glömma sina sorger börjar Vicky Austin hjälpa en snygg ung forskare vid namn Adam, som jobbar med havets däggdjur. Snart upptäcker hon att hon har den unika förmågan att kommunicera med delfiner.