Oeil Pour Oeil
En enögd piratkapten försöker gång på gång lägga beslag på en skatt, och han anlitar bara besättningsmedlemmar som är lika enögda som han själv. Efter varje misslyckande återvänder han till krogen – ensam och allt mer tilltufsad – för att rekrytera en ny besättning och ge sig av igen.