Grid
Jorden har överlevt katastrofala solvindar under skydd av Nätet, dess planetariska försvarssköld. Kim Saeha, anställd på byrån, stöter på en mördare. Jung Saebyeok, en detektiv, skickas ut för att arrestera mördaren. När hon är på jakt efter flyktingen blir hon vittne till ett otroligt fenomen. Detta är en thriller som jagar den mystiska sanningen bakom det som räddade mänskligheten från en apokalyps.
Jung Saebyeok, en detektiv, blir vittne till en otrolig händelse när han arresterar mördaren.
Saeha försöker ta sig in på 13:e våningen, där hemligstämplade filer om kvinnan är inlåsta.
Saeha stjäl hemligstämplade filer och får reda på en fruktansvärd incident som ägde rum 1997.
Eojin blir orolig för Saebyeok och besöker henne, men spänningen kvarstår i deras förhållande.
Saeha förväntar sig att kvinnan ska dyka upp på byrån och väntar på Manok, beväpnad.
För att förändra livets gång och rädda planeten, upprepar Saeha tiden, gång på gång.
Saeha återvänder till år 2021, men tiden vänder tillbaka igen på grund av en oförutsedd olycka.
Saebyeok får reda på en hemlighet om sig själv och springer till byrån för att träffa Manok.
Byrån försöker locka kvinnan genom att använda Manok och Saeha som bete, men Manok flyr.