Snowfall
Snowfall är en dramaserie som handlar om början av crack-epidemin i Los Angeles, och den radikala och djupgående inverkan på kulturen som den sedan fick.
Snowfall är en dramaserie som handlar om början av crack-epidemin i Los Angeles, och den radikala inverkan på kulturen som den sedan fick. Serien följer flera karaktärer på en våldsam kollisionskurs, däribland Franklin Saint, en ung gatuentreprenör som kämpar för att få mer makt; Gustavo “El Oso'' Zapata, en mexikansk brottare fast i en maktkamp inom en kriminell familj; Teddy McDonald, en CIA-agent som flyr från ett mörkt förflutet och börjar med skumraskaffärer för att finansiera Contras i Nicaragua; och Lucia Villanueva, den självupptagna dottern till en mexikansk förbrytarboss. I Snowfall jobbar alla mot sina mål vad gäller pengar, makt och inflytande i Los Angeles.