A Spark Story
En dokumentär som ger oss en unik inblick bakom processen på Pixar Animation Studios för filmskaparna Aphton Corbin (”Vuxenliv”) och Louis Gonzales (”Nona”) när de tar sig an ledarrollen och försöker att ge liv åt sina unika och personliga SparkShorts-berättelser.
På Pixar Animation Studios får SparkShorts filmskapare sex månader och minimala resurser för att sätta ihop ett team och skapa en animerad kortfilm. Inga större regler gäller – filmskapare drivs av sitt behov av att berätta en historia och den smidigaste sättet att göra det.