Men inte om det gäller din dotter
Carl Hamilton hade en gång en familj, så kidnappningen av hans sjuåriga guddotter lockar fram smärtsamma minnen. När motivet till kidnappningen klargörs intar svenska myndigheter en passiv roll – vilket tvingar Hamilton att gå till handling med hjälp av internationella kontakter. Hamilton inser snart att mäktiga krafter motarbetar hans uppdrag.