Afrikanska lejonet
Upplev jaktens spänning och det hjärtevärmande skoj som en lejonmamma har med sina lejonungar när viltforskarna Elma och Alfred Milotte spenderar tre år på Afrikas slätter för att studera djurens konung.
I skuggan av Kilimanjaroberget, spenderar hyllade viltexperterna Elma och Alfred Milotte tre år på Afrikas slätt och följer en lejonfamilj genom årstiderna. Upplev jaktens spänning, naturens vrede i en förblindande sandstorm, den otroliga gräshoppsinvasionen och hjärtevärmande skoj när lejonmamman tar hand om sina lekfulla ungar.