Skepp ohoj, Kalle Anka
De hungriga jordekorrarna Piff och Puff har bara några få ekollon kvar när de ser ett ekollonfyllt träd som tillhör Kalle Anka på andra sidan sjön. Genom att stjäla Kalles skepp inifrån en flaska tar sig den fyndiga duon till trädet, men inte utan inblandning från Kalle. De tar helt vinden ur Kalles segel och får det sista skrattet.