The Banshees of Inisherin
Från manusförfattaren och regissören Martin McDonagh kommer en annorlunda film med Colin Farrell och Brendan Gleeson i huvudrollerna. Även om Pádraic och Colm har varit vänner hela livet hamnar de i ett dödläge när en av dem tvärt bryter deras vänskap, med oroväckande konsekvenser för båda två.
Från Searchlight Pictures och manusförfattaren och regissören Martin McDonagh kommer en annorlunda film med Colin Farrell och Brendan Gleeson i huvudrollerna. Även om småstadsgrannarna Pádraic och Colm har varit vänner hela livet hamnar de plötsligt i ett dödläge med oroväckande konsekvenser för båda två. Colm har sagt att han inte längre vill att Pádraic pratar med honom och hävdar att han ska skära av ett av sina fingrar varje gång hans begäran nonchaleras. Trots Colms sanslösa och ensidiga utfästelse är Pádraic fast besluten att rädda deras vänskap. The Banshees of Inisherin skildrar en unik berättelse mot bakgrunden av 1920-talets irländska inbördeskrig, med en begåvad ensemble och ett vackert filmfoto.