En sagolik historia
”En sagolik historia” utspelar sig kring julen och är en komedi om Eleanor, en ung och oerfaren god fe under upplärning (Jillian Bell) som försöker visa världen att goda feer fortfarande behövs. När hon hittar ett borttappat brev från en tioårig flicka som behöver hjälp, spårar Eleanor upp henne och upptäcker att flickan, Mackenzie, nu är en 40-årig singelmamma (Isla Fisher) som har gett upp hoppet om ”lycklig i alla sina dagar” men Eleanor är fast besluten att bevisa att hon har fel.
”En sagolik historia” utspelar sig kring julen och är en komedi om Eleanor, en ung och oerfaren god fe under upplärning (Jillian Bell). När hon får veta att yrket hon valt är på väg att försvinna, bestämmer hon sig för att visa världen att människor fortfarande behöver goda feer. När hon hittar ett borttappat brev från en tioårig flicka som behöver hjälp, spårar Eleanor upp henne och upptäcker att flickan, Mackenzie, nu är en 40-årig singelmamma (Isla Fisher) som arbetar på en TV-nyhetsstation i Boston. Efter att ha förlorat sin make flera år tidigare har Mackenzie närmast gett upp tanken på ”lycklig i alla sina dagar” men Eleanor är fast besluten att ge Mackenzie en lycko-makeover, vare sig hon gillar det eller inte.