Frankenweenie
Från Disney och kreativa geniet Tim Burton kommer den bisarra filmen Frankenweenie, om en pojke och hans hund. Efter att ha förlorat sin hund Sparky, vänder sig Victor till vetenskapen för att ta sin bästa vän tillbaka till livet, men med några små justeringar. Han försöker att gömma sin skapelse, men när Sparky tar sig ut får alla lära sig att ”en ny chans till liv” kan vara monstruöst.