Genom spegeln
När Musse faller I sömn medan han läser Lewis Carrolls “Alice i Spegellandet”, drömmer han att han kliver igenom sin sovrumsspegel in i ett land där allt möblemang och alla ting är levande och han kan interagera med dem. Men alla är inte vänligt sinnade och när Musse dansar med en spelkortdrottning, blir kungen svartsjuk och han blir attackerad och tillbakaskickad genom spegeln samtidigt som väckarklockan ringer.