God kemi: Historien bakom Elementärt
I God kemi: Historien bakom Elementärt” tar Peter Sohn med sig tittarna på en personlig resa genom det som inspirerade honom till filmen. Regissören till ”Elementärt” följer sina föräldrars resa från Korea till New York, utforskar sin fars gamla livsmedelsaffär i hjärtat av Bronx och analyserar varför han valde att jobba med animation i stället för familjens firma.
Pixars regissör Peter Sohn tar med sig tittarna på en humoristisk personlig resa genom inspirationen bakom Disney och Pixars långfilm ”Elementärt”. I ”God kemi: Historien bakom Elementärt” följer han sina föräldrars resa från Korea till New York, utforskar sin fars gamla livsmedelsaffär i hjärtat av Bronx, och analyserar varför han valde ett yrke inom animation, i stället för i familjens firma. Dokumentären erbjuder en härlig inblick i de oväntade influenserna som ledde till skapandet av komediäventyret ”Elementärt”.