Delvis molnigt
Gus, ett ensamt och osäkert grått moln, är en mästare på att skapa ”farliga” barn. Hans skapelser är konstverk, men nästan mer än hans lojala storkpartner Peck orkar med.
Alla vet att barnen kommer med storken, men var hämtar storkarna barnen? Svaret är uppe i stratosfären, där molnfolket skulpterar barn av moln och ingjuter liv i dem. Gus, ett ensamt och osäkert grått moln, är en mästare på att skapa ”farliga” barn. Gus älskade skapelser är konstverk, men nästan mer än hans lojala storkpartner Peck orkar med. Medan Gus skapelser blir alltmer bångstyriga, blir Pecks uppgift svårare och svårare.