Isprinsessan
En klipsk ”ful ankunge” förverkligar sin dröm att bli konståkningsmästare med hjälp av fysik, en avsatt coach, tre snorkiga isprinsessor, skridskoföräldrar och den snygga killen som kör Zambonin.
Fast hon längtar efter att bli en graciös isprinsessa, har tafatta Casey Carlyle (Michelle Trachtenberg) alltid bara varit en klipsk men udda high school-elev. Hennes viljestarka mor (Joan Cusack) pressar henne att satsa på ett toppuniversitet, och hon verkar inte få chansen att bli en isprinsessa. Men hon använder huvudet och följer sitt hjärta, och finner sig förvandlad över all förväntan.