Superhjältarna
Bob och Helen bekämpade brott som superhjältarna Mr. Incredible och Elastaflickan. Femton år senare lever de vanliga liv i förorten med sina barn Violet, Dash och Jack-Jack. Bob som saknar spänning i tillvaron blir glad när han får en mystisk kallelse till en avlägsen ö för ett topphemligt uppdrag. Snart inser han att han behöver hjälp av hela sin superfamilj för att rädda världen från undergång.