Miracle
"Miracle" är historien om Herb Brooks, spelare och senare coach, som får 26 odisciplinerade ungdomar att spela som aldrig förr. Han gör 20 av dem till ett lag som tror sig kunna utföra det omöjliga.
”Miracle” är historien om ett av de största ögonblicken i idrottshistorien, då USA:s hockeylag 1980 vann OS-finalen mot Sovjetunionen. Kurt Russel gör en lysande rollprestation som Herb Brooks, den dynamiske och beslutsamme coachen som har den omöjliga drömmen att slå de till synes oövervinnliga ryssarna. Han gör 20 odisciplinerade ungdomar till ett lag som tror sig kunna utföra det omöjliga.