Mupparna på skattkammarön
Robert Louis Stevensons klassiska piratberättelse får ett eget liv i händerna på Mupparna. Jim Hawkins, grodan Kermit och den giriga Long John Silver i lömska intriger i jakten efter en gömd skatt.
Grodan Kermit, Miss Piggy och alla mupparna i deras första actionäventyr, baserat på Robert Louis Stevensons klassiska piratberättelse. När unge Jim Hawkins ärver en karta över en piratskatt, hyr han skeppet Hispanola och anlitar kapten Smollett (grodan Kermit) – och den giriga Long John Silver (Tim Curry) – och seglar iväg på jakt efter en nedgrävd skatt, och finner att faror lurar överallt.