Följ med grodan Kermit, Miss Piggy och de dråpliga mupparna i denna glada, magiska version av Charles Dickens klassiska berättelse. Michael Caine gestaltar girige Ebenezer Scrooge, som på julaftonskvällen besöks av tre andar: gångna julars, nuvarande julens, och kommande julars ande. Tillsammans med ödmjuke Bob Cratchit (grodan Kermit) öppnar de Scrooges ögon – och hjärta – för julens sanna budskap.