Speed
En Los Angeles-polis (Keanu Reeves) som är fången i en skenande buss som kommer explodera om farten faller under 80 km/h, måste hjälpa en av de livrädda passagerarna (Sandra Bullock) att styra bussen till säkerhet!
Keanu Reeves, Sandra Bullock och Dennis Hopper spelar i denna pulshöjande thriller fylld med hisnande stunts och oväntad romantik. Jack Traven (Reeves) är en Los Angeles-polis som skickas ut för att avmontera en bomb som placerats i en buss av en hämndlysten utpressare (Dennis Hopper). Inte bara det, Jack och en passagerare (Bullock) måste köra bussen genom stadens gator i högre fart än 80 km/h, annars sprängs bomben!