True Lies
När en hemlig agent får reda på sin hustrus utomäktenskapliga affär, förföljer han henne och använder sina underrättelseresurser från ett jobb som han dolt för henne.
Arnold Schwarzenegger spelar specialagenten Harry Tasker, en toppspion i den ultrahemliga omega-sektorn som också är grym på att dansa tango - fast för sin försummade fru Helen (Jamie Lee Curtis) är han bara en tråkig datorförsäljare. Men medan Harry har varit upptagen med att bekämpa terrorister så har Helen samlat på sig egna hemligheter. Och när deras två hemliga liv oväntat kolliderar, hamnar Harry och Helen i klorna på internationella terrorister och måste kämpa för att inte bara rädda sitt äktenskap utan också sina liv.