O'Dessa är en rockopera i en postapokalyptisk tid om en farmarflicka som har ett uppdrag, det att återbörda en familjeklenod. Hennes resa leder henne till en farlig stad där hon måste använda sitt ödes kraft och sin sång för att rädda sin älskades själ.