Okavango: Drömmarnas flod
Okavango: Drömmarnas flod berättar historien om Okavango genom att följa de varelser som behöver floden för att överleva.
Okavango: Drömmarnas flod berättar historien om världens mest unika flod, Okavango i södra Afrika, genom att följa de varelser som behöver floden för att överleva och de som påverkas av flodens förändringar. Filmen är ett fönster till naturen och hur den påverkas av Okavango, en symbol av hopp i en tid då klimatförändringar hotar världens opåverkade landskap.