Olofs frostiga äventyr
Det är första julen sedan portarna öppnades igen och Anna och Elsa ordnar en fest för hela Arendal. När medborgarna plötsligt börjar gå hem för att fira jul på sitt eget vis inser systrarna att de inte har några familjetraditioner. Därav ger sig Olof av för att söka igenom riket, ta med sig de bästa traditionerna hem och rädda sina vänners första jul.