Det är fantastiskt att vara Spider-Man, men att vara Spider-Man har ett pris: bara Spider-Man kan skydda sina medborgare i New York från de formidabla skurkar som hotar staden. När Electro dyker upp måste Peter konfrontera en fiende som är mycket mäktigare än han själv. Och när hans gamla vän, Harry Osborn, kommer tillbaka, inser Peter att alla hans fiender har en sak gemensamt: OsCorp.