Rasten - Uppdraget: Rädda sommarlovet
Skolans sista år är snart slut och T.J. Detweiler ser fram emot sommaren. När hans vänner åker på läger blir allt genast tråkigt, tills att han upptäcker att den f.d rektorn, dr Benedict, tänker använda en laser och slå om vädret till vintertid. Skola året om är för mycket och han kallar därför på "kvarsittargänget" samt två oväntade allierade, rektor Prickly och miss Finster, för att rädda sommaren.