Prey
Filmen utspelar sig i Comanche-territoriet för 300 år sedan och följer Naru, en skicklig och orädd krigarkvinna som växt upp i skuggan av legendariska jägare på de stora slätterna. När fara hotar hennes stam ger hon sig ut för att skydda sitt folk. Hennes byte är ett högt utvecklat rovdjur från rymden med högteknologiska vapen. Prey skriver historia som den första film som dubbats till Comanche-språket och den första film som hade samtidig premiär både på ett urinvånarspråk och engelska.