Purl
Ett uppriktigt garnnystan vid namn Ögla får jobb på ett farligt, livligt, mansdominerat nyföretag. Saker börjar nystas upp när hon försöker passa in i den tätt sammanflätade gruppen. Ögla måste fråga sig själv hur långt hon är villig att gå för att få acceptansen hon längtar efter och om den i slutändan är värd det.