En ung Peter Parker/Spider-Man börjar navigera i sin nyfunna identitet som den nätslingande superhjälten. Peter återvänder hem, där han bor med sin moster May, under sin nya mentor Tony Starks vakande öga. Peter försöker gå tillbaka till sin normala dagliga rutin, men när Vulture dyker upp som en ny skurk, kommer allt som Peter tycker är det viktigaste att hotas.