Stan Lee
Marvel Studios och den välrenommerade regissören David Gelb ger oss dokumentären "STAN LEE" som berättar historien om hur Stan "The Man" Lee blev en betydelsefull person i serievärlden och popkulturen. Filmen skildrar Stan Lees liv från uppväxten som Stanley Lieber till Marvel Comics uppkomst och framgångar, och berättar om hans liv, yrkesliv och eftermäle med hans egna ord från personligt arkivmaterial.
Marvel Studios och den välrenommerade regissören David Gelb ger oss den officiella dokumentärfilmen "STAN LEE" som berättar historien om hur Stan "The Man" Lee blev en av de mest betydelsefulla personerna i serietidningsvärlden och popkulturen. Filmen skildrar Stan Lees liv från den tuffa uppväxten som Stanley Lieber till Marvel Comics kometkarriär, och berättar Stans historia med hans egna ord. Uteslutande med hjälp av arkivmaterial – från egna filmer, intervjuer och ljudinspelningar – utforskar filmen Stans bakgrundsberättelse och resultatet: ett vidspänt universum av berättelser med tredimensionella karaktärer som har gjort avtryck hos människor i hela världen. Det gör "STAN LEE" till en historia om både serier och drivkraft, och ett närgånget porträtt av en man och hans livsåskådning och eftermäle.