Star Wars Vintage: Story of the Faithful Wookiee
Efter att Luke Skywalker och Han Solo faller offer för ett sömnvirus, jagar Chewbacca efter motgiftet med en osannolik bundsförvant - prisjägaren Boba Fett. Chewies wookieinstinkter varnar honom att allt är inte som det verkar. I denna sällsynta animerade kortfilm hör vi de gamla Star Wars-skådespelarna.
Efter att Luke Skywalker och Han Solo faller offer för ett mysteriskt sömnvirus, jagar Chewbacca ner motgiftet med hjälp av en osannolik budsförvant - prisjägaren Boba Fett. Chewies wookieinstinkter varnar honom att allt inte är som det verkar. Denna animerade kortfilm var en del av The Star Wars Holiday Special, som visades på tv en gång, 17 november 1978. Det är första gången Boba Fett dyker upp, som senare blev en del av Empire Strikes Back. Skådespelarna från den första Star Wars filmen har bidragit med sina röster.