The Eyes of Tammy Faye
THE EYES OF TAMMY FAYE tittar närmare på den fantastiska historien om tv-predikanten Tammy Faye Bakker (Jessica Chastain). På 70- och 80-talen byggde Tammy Faye och Jim Bakker (Andrew Garfield) upp ett växande religiöst tv-bolag och temapark - tills konkurrenter, ekonomiska oegentligheter och skandaler störtade deras imperium.
THE EYES OF TAMMY FAYE är en djupgående dokumentär som tittar närmare på den fantastiska historien om tv-predikanten Tammy Faye Bakkers (Jessica Chastain) uppgång, fall och återupprättelse. Tammy Faye och hennes make Jim Bakker (Andrew Garfield) som båda kom från enkla förhållanden lyckades under 70- och 80-talen bygga upp världens största religiösa tv-bolag och temapark. I början åtnjöt de gott anseende för sina budskap om kärlek, acceptans och välmående. Tammy Faye var legendarisk för sina tatuerade ögonfransar, sin särpräglade sångröst och villighet att acceptera alla sorters människor. Men det dröjde inte länge förrän ekonomiska oegentligheter, intrigerande konkurrenter och skandaler störtade deras nogsamt organiserade imperium. Andra medverkande i THE EYES OF TAMMY FAYE är Cherry Jones och Vincent D’Onofrio. Regi av Michael Showalter och manus av Abe Sylvia.