Trollkarlarnas återkomst: Alex vs Alex
Familjen Russo feser till Italien för att träffa sina nya släktingar, men när Alex försöker bevisa att hon är mer än en till synes bekymmersfri ung trollkarl, råkar hon uttala en trollformel som skapar en god och en ond Alex.
Familjen Russo och deras vänner reser till Toscana i Italien för att träffa sina tidigare okända släktingar, men när Alex försöker bevisa att hon är mer än en till synes bekymmersfri ung trollkarl, så råkar hon säga en trollformel som skapar en god och en ond Alex. När den onda Alex blir involverad i en charmig ung trollkarls plan för att ta över världen, måste den goda Alex hitta ett sätt att rädda sin familj, men även mänskligheten, vilket leder till en storslagen strid mellan de två versionerna av henne själv - allt ovanpå tornet i Pisa.