Greta Gris
Serien fokuserar sig på vardagen för Greta och hennes familj och vänner. Gretas familj består av lillebror Georg, mamma Gris och pappa Gris. Ibland är också mormor och morfar Gris med, lika så Caroline Gris (Gretas kusin), farbror och faster Gris. Caroline har en lillebror, Alex, och två vänner, Erik Ekorre och Belinda Björn.