National Treasure: Edge of History
Jess Valenzuelas liv vänds upp och ner när en gåtfull främling ger henne en ledtråd till en hundra år gammal skatt som kan vara kopplad till hennes sedan länge döda far. Jess har en förmåga att lösa pussel och hennes vänner följer en rad ledtrådar gömda i amerikanska artefakter och landmärken. Men kan Jess överlista en antikvitetshandlare som säljer på svarta marknaden i en kapplöpning för att hitta historiens största förlorade skatt och begrava sanningen om hennes familjs förflutna?
Jess Valenzuelas liv vänds upp och ner när en gåtfull främling ger henne en ledtråd till en hundra år gammal skatt som kan vara kopplad till hennes far, som dog när hon var ett spädbarn. Jess har en förmåga att lösa pussel och hennes färdigheter sätts på prov när hon och hennes vänner följer en rad ledtrådar gömda i amerikanska artefakter och landmärken. Men när Jess gräver djupare och djupare efter skatten, hamnar hon inte bara i ett lopp med en rik och hänsynslös rivaliserande skattjägare, utan hon tvingas också ifrågasätta lojaliteten hos någon som står henne nära. Kommer Jess att hitta historiens största förlorade skatt och slutligen begrava sanningen om hennes familjs förflutna?